Szkoła leśna

Szkoła Leśna jest kontynuacją nie-Przedszkola Leśnego Przytulasek. Powstała ona z potrzeby serca. Szkoła jest uzupełnieniem edukacji domowej, a najważniejsze jest dla nas kształcenie umiejętności społecznych, emocjonalnych i fizycznych, które są ważną częścią Podstawy Programowej Edukacji Wczesnoszkolnej. Zaobserwowaliśmy, że gdy podstawowe potrzeby dzieci: fizjologicznie (w tym sensoryczne), bezpieczeństwa, przynależności, uznania są zaspokojone, to naturalnie przychodzi im potrzeba samorealizacji. Kierowana jest ona ciekawością odkrywania świata- czyli m.in. nauki. Istotnym elementem edukacji dla nas jest to, aby dzieci poczuły pewność siebie, sprawczość, odpowiedzialność za siebie, za swoje otoczenie i wybory, znały swoje zasoby, predyspozycje, ale tez ograniczenia oraz jasno określały swoje granice. Wierzymy, że budowanie samoświadomości i inteligencji emocjonalnej jest podstawą do poczucia spełnienia w życiu i czerpania z niego większej satysfakcji. 
Jesteśmy nastawieni na podejście indywidualne, ale równie ważne jest dla nas odnalezienie się w grupie i we wspólnocie oraz poczucie się jej częścią, wraz ze wszystkimi dziećmi, dorosłymi, zwierzętami oraz otaczającą naturą. Osadzenie w naturze naszej Szkoły Leśnej dodaje do standardowej edukacji żywy i zaskakujący pierwiastek. Przyroda jednak ma swoje rytmy za którymi podążamy. Strukturę i poczucie bezpieczeństwa nadają nam też stałe punkty w rozkładzie naszego dnia: 
- poranny krąg 
- zajęcia edukatorów 
- czas wolny 
- wspólny lunch 
- wspólne gry, zabawy, nauka
- zajęcia artystyczne, survivalowe, wyprawy, gotowanie itp 
- zakończenie i podsumowanie dnia w kręgu.


Czesne i godziny otwarcia

Cena za miesiąc w szkole wynosi 1200 zł. 
Zajęcia odbywają się codziennie od poniedziałku do czwartku od godziny 9.30 - 15.30
Działamy przez cały rok (z wyjątkiem lipca i sierpnia).

Nasi edukatorzy:

Alicja Małek

Powróciłam w rodzinne Sudety z Mazowsza, gdzie założyłam szkołę demokratyczną oraz z Małopolski, gdzie pracowałam z szkole waldorfskiej. Z wykształcenia jestem polonistką, z pasji także przyrodniczką. Pasjonuję się literaturą, roślinami i grzybami, chodzę po górach. W pracy z dziećmi są dla mnie ważne relacje, lubienie się, wspieranie, gdy trzeba, i zostawianie wolności na to, by dziecko mogło być samodzielne, twórcze, beztroskie. W Przytulaskowej nieszkole jestem edukatorką wiedzy ogólnej oraz prowadzę zajęcia z języka polskiego.

Agnieszka Szendzielorz

Cześć, nazywam się Agnieszka. Z wykształcenia jestem nauczycielem wczesnoszkolnym i przedszkolnym, edukatorem przez sztukę oraz terapeutą osób w spektrum autyzmu. Pracowałam jako terapeuta i diagnosta osób neuroróżnorodnych. certyfikat z AAC - alternatywnych metod komunikacji (Alina Smyczek), pracy terapeutycznej z dziećmi i młodzieżą w depresji oraz pracy z systemem rodzinnym (Centrum Psychoterapii i Psychoedukacji w Ostrowie Wielkopolskim, Kamila Maciejewska). W swoim życiu wiele podróżowałam i uczyłam się o ekologicznym i naturalnym ogrodnictwie i budownictwie. Obecnie jestem edukatorką w Przytulasku, gdzie łączę moje zamiłowanie do natury oraz podejście do drugiego człowieka oparte na relacji, a nie autorytecie, niedyrektywności (czyli podążaniu za dzieckiem w aktywnościach, ale przy zachowaniu bezpiecznych dla wszystkich granic), bliskości, zrozumieniu potrzeb i emocji oraz na porozumieniu bez przemocy.

Proces edukacji staram się dopasować do indywidualnych potrzeb i zainteresowań dziecka, a także podążam za jego ciekawością. W życiu prywatnym najważniejszą wartością jest dla mnie harmonia ciała, umysłu i ducha - czyli bycie w swoim „flow” - jednocześnie respektuję zmienność i cykliczność natury i podążam za jej rytmem.

Karolina Sienkiewicz

Cześć, nazywam się Karolina. Wykształcenie formalne zdobywałam na uczelniach politechnicznych oraz ekonomicznych, gdzie miałam możliwość rozwijać swoje umiejętności w przedmiotach ścisłych oraz poznawać ich praktyczne zastosowanie. Z zamiłowania zajmuję się szyciem i rękodziełem. Prywatnie jestem mamą trójki cudownych dzieci, dzięki którym zdobywam najważniejsze w swoim życiu doświadczenie. To dzięki nim odkryłam w sobie potencjał do pracy z małym człowiekiem. Zasoby te wykorzystuję w prowadzeniu zajęć dla młodszych i starszych dzieci, wciąż odkrywając nowe obszary oraz możliwości. Niemalże od zawsze miałam w sobie zamiłowanie do przedmiotów ścisłych, uwielbiałam zagadki, łamigłówki, rozwiązywanie zadań matematycznych, ale również wykorzystywanie zdobytych umiejętności w praktyce. Bardzo szybko też złapałam „smykałkę” do dzielenia się wiedzą z innymi. Już w latach wczesnoszkolnych pomagałam kolegom i koleżankom z klasy oraz zajęłam się korepetycjami dla młodszych uczniów. W Przytulasku zajmuję się przede wszystkim edukacją matematyczną. Swoje podejście do młodych ludzi opieram na obserwowaniu ich różnorodności i podążaniu za indywidualnymi predyspozycjami oraz zainteresowaniami. Wierzę w to, że proces zdobywania wiedzy i umiejętności jest najskuteczniejszy wtedy, kiedy daje przestrzeń na ruch, zabawę, jest ukierunkowany na ciekawość i zaangażowanie dzieci. Zarówno w przygotowywaniu się do zajęć, jak również w bezpośrednim kontakcie z młodym człowiekiem korzystam ze swoich zasobów kreatywności, uważności i empatii. Kładę również duży nacisk na praktyczne zastosowanie poznawanych zagadnień i umiejętności. Obserwując podopiecznych stawiających z zaangażowaniem małe i duże kroki w procesie edukacji i rozwoju wiem, że mam szczęście robić to co kocham.

Martyna Pryba

Cześć, jestem Martyna! Ważne są dla mnie idee bioregionalizmu i agroekologii, żyję nimi całą sobą
prowadząc permakulturowy ogród i pomagając remontować stary, poniemiecki dom naturalnymi
metodami budownictwa. Jestem propagatorką suwerenności żywnościowej, rolnictwa
regeneratywnego, edukacji na rzecz bioróżnorodności i świadomego konsumpcjonizmu.

Z wykształcenia jestem twórcą filmów animowanych, co było wynikiem mojej dziecięcej i nastoletniej fascynacji wizualnym opowiadaniem historii. W czasie studiów zgłębiałam takie tematy jak historia sztuki, rysunek z natury, kinematografia, projektowanie wizualne, tradycyjne i cyfrowe techniki rysunku, aktorstwo i pisanie scenariuszy. Ukończyłam także kurs rysunku figuratywnego metodą
akademii rosyjskiej.

Po studiach bardzo szybko poczułam zew głębszego połączenia z naturą, co poskutkowało pójściem do
szkoły rolnictwa ekologicznego i odbyciem praktyk na gospodarstwie mlecznym, gdzie nauczyłam się gospodarowania metodami ekologicznymi. Czas minął mi tam na nauce dojenia kóz i krów, karmienia, wypasania, odbierania porodów, siania, sadzenia, prowadzenia ciągnika, ale też na głębszym zrozumieniu procesów biologicznych zachodzących w przyrodzie i ukrytych w niej relacjach i
powiązaniach.

W wieku czternastu lat wyemigrowałam z rodziną do Danii, kończąc tam liceum i studia, więc na własnej skórze doświadczyłam skandynawskiego systemu edukacji. Rozpaliło to we mnie fascynację edukacją alternatywną, a że najbardziej wartościowymi momentami na mojej ścieżce życiowej były te, w których mogłam dzielić się wiedzą, doświadczeniem i entuzjazmem, to obecnie doszkalam się w zakresie edukacji i rozwoju pracując z dziećmi, młodzieżą i osobami starszymi.”

Vincent McClave

Cześć, jestem Vinny! Moją pasją jest zrozumienie jak ludzie się komunikują i tego, jak wszyscy możemy opracować zaawansowane strategie uczenia się, aby uczyć się języków szybko i bez wysiłku. Jestem wykwalifikowanym nauczycielem języka angielskiego jako obcego (TEFL), Trenerem Rozwoju Osobistego i Praktykiem Neurolingwistyki (NLP), a także prowadzę konwersacje z angielskiego w Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych. (KANS)

W 2020 roku przeprowadziłam się na stałe z rodzinnej Anglii do Polski, kierując się silną chęcią wychowywania dzieci na łonie natury i w otoczeniu pięknych Karkonoszy.

Wiele lat temu, pracując i szkoląc się jako menadżer zespołu w Anglii, natknąłem się na „coaching” jako narzędzie zaawansowanego uczenia się. To szkolenie rozpaliło moją ciekawość i wkrótce potem rozpocząłem długą podróż studyjną z wiodącą europejską organizacją zajmującą się szkoleniem trenerów. The Coaching Academy London’ To mój styl coachingu i szkolenie z NLP czynią moje lekcje języka angielskiego wyjątkowymi. Kładę nacisk na wspieranie dzieci w komunikowaniu się i nauce za pomocą metod ruchowych, słuchowych i werbalnych; nauka poprzez zabawę i twórcze działanie. Do każdego ucznia podchodzę indywidualnie, dopasowując się do jego stylu uczenia się. Dzieci mają instynktowną zdolność uczenia się języka, a ponieważ jestem native speakerem, mam tę zaletę, że mogę oferować im sytuacje, w których są w 100% zanurzone w języku angielskim.

Emilia Borowy

Cześć, nazywam się Emilia. Trzy lata temu założyłam przedszkole leśne. Zanim to się stało próbowałam swoich sił w wielu dziedzinach. Studiowałam Architekturę Wnętrz ale to macierzyństwo poprowadziło mnie na ścieżkę, która jest moim spełnieniem zawodowym. Jestem certyfikowaną trenerką Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) i odbyłam liczne szkolenia z edukacji outdoorowej. Powołałam do życia fundację Serce Natury, w której pełnię rolę prezesa. Do niedawna prowadziłam również zajęcia dla dzieci do lat 3 inspirowane pedagogiką Jana Amosa Komeńskiego.

W szkole zarządzam wszystkimi procesami wewnętrznymi i zewnętrznymi. W roli edukatora sprawdzam się prowadząc zajęcia z przyrody.

W pracy z dziećmi cenię sobie traktowanie ich jako pełnowartościowych ludzi oraz pokazuję, że ograniczenia istnieją tylko w ich głowach. Na moich zajęciach kładę duży nacisk na rozwijanie umiejętności społecznych, edukację emocjonalną i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce. Inspiruję się metodami Marii Montessori i Reggio Emilia.Obecnie jestem częścią zespołu Przytulaska, gdzie łączę zamiłowanie do natury z podejściem opartym na relacjach, bliskości i zrozumieniu potrzeb oraz emocji dzieci.