Przytulaskowe Starszaki
Przytulaskowe Starszaki są kontynuacją nie – Przedszkola Leśnego Przytulasek. Grupa powstała z potrzeby serca. Oprócz przedmiotów szkolnych, najważniejsze jest dla nas kształcenie umiejętności społecznych, emocjonalnych i fizycznych, które są ważną częścią Podstawy Programowej Edukacji Wczesnoszkolnej. Zaobserwowaliśmy, że gdy podstawowe potrzeby dzieci: fizjologicznie (w tym sensoryczne), bezpieczeństwa, przynależności, uznania są zaspokojone, to naturalnie przychodzi im potrzeba samorealizacji.
Nasi edukatorzy
U Starszaków edukatorzy to nie tylko osoby przekazujące wiedzę – to przewodnicy, towarzysze i opiekunowie dziecięcej ciekawości i rozwoju. Każdego dnia budują relacje oparte na zaufaniu, szacunku i autentycznym kontakcie. Nie stają ponad dziećmi – są z nimi i dla nich. Obserwują, wspierają, proponują. Wiedzą, że każde dziecko rozwija się w swoim tempie i że nauka ma sens tylko wtedy, gdy wypływa z wewnętrznej motywacji.
Alicja Małek
Powróciłam w rodzinne Sudety z Mazowsza, gdzie założyłam szkołę demokratyczną oraz z Małopolski, gdzie pracowałam w szkole waldorfskiej. Z wykształcenia jestem polonistką, z pasji także przyrodniczką. Pasjonuję się literaturą, roślinami i grzybami, chodzę po górach. W pracy z dziećmi są dla mnie ważne relacje, lubienie się, wspieranie, gdy trzeba, i zostawianie wolności na to, by dziecko mogło być samodzielne, twórcze, beztroskie. W Przytulaskowej nieszkole jestem edukatorką wiedzy ogólnej oraz prowadzę zajęcia z języka polskiego.

Martyna Pryba
Cześć, jestem Martyna! Ważne są dla mnie idee bioregionalizmu i agroekologii, żyję nimi całą sobą prowadząc permakulturowy ogród i pomagając remontować stary, poniemiecki dom naturalnymi metodami budownictwa. Jestem propagatorką suwerenności żywnościowej, rolnictwa regeneratywnego, edukacji na rzecz bioróżnorodności i świadomego konsumpcjonizmu.
Z wykształcenia jestem twórcą filmów animowanych, co było wynikiem mojej dziecięcej i nastoletniej fascynacji wizualnym opowiadaniem historii. W czasie studiów zgłębiałam takie tematy jak historia sztuki, rysunek z natury, kinematografia, projektowanie wizualne, tradycyjne i cyfrowe techniki rysunku, aktorstwo i pisanie scenariuszy. Ukończyłam także kurs rysunku figuratywnego metodą akademii rosyjskiej.
Po studiach bardzo szybko poczułam zew głębszego połączenia z naturą, co poskutkowało pójściem do szkoły rolnictwa ekologicznego i odbyciem praktyk na gospodarstwie mlecznym, gdzie nauczyłam się gospodarowania metodami ekologicznymi. Czas minął mi tam na nauce dojenia kóz i krów, karmienia, wypasania, odbierania porodów, siania, sadzenia, prowadzenia ciągnika, ale też na głębszym zrozumieniu procesów biologicznych zachodzących w przyrodzie i ukrytych w niej relacjach i powiązaniach.
W wieku czternastu lat wyemigrowałam z rodziną do Danii, kończąc tam liceum i studia, więc na własnej skórze doświadczyłam skandynawskiego systemu edukacji. Rozpaliło to we mnie fascynację edukacją alternatywną, a że najbardziej wartościowymi momentami na mojej ścieżce życiowej były te, w których mogłam dzielić się wiedzą, doświadczeniem i entuzjazmem, to obecnie doszkalam się w zakresie edukacji i rozwoju pracując z dziećmi, młodzieżą i osobami starszymi.

Vincent McClave
Cześć, jestem Vinny! Moją pasją jest zrozumienie jak ludzie się komunikują i tego, jak wszyscy możemy opracować zaawansowane strategie uczenia się, aby uczyć się języków szybko i bez wysiłku. Jestem wykwalifikowanym nauczycielem języka angielskiego jako obcego (TEFL), Trenerem Rozwoju Osobistego i Praktykiem Neurolingwistyki (NLP), a także prowadzę konwersacje z angielskiego w Karkonoskiej Akademii Nauk Stosowanych. (KANS)
W 2020 roku przeprowadziłam się na stałe z rodzinnej Anglii do Polski, kierując się silną chęcią wychowywania dzieci na łonie natury i w otoczeniu pięknych Karkonoszy.
Wiele lat temu, pracując i szkoląc się jako menadżer zespołu w Anglii, natknąłem się na „coaching” jako narzędzie zaawansowanego uczenia się. To szkolenie rozpaliło moją ciekawość i wkrótce potem rozpocząłem długą podróż studyjną z wiodącą europejską organizacją zajmującą się szkoleniem trenerów. The Coaching Academy London’ To mój styl coachingu i szkolenie z NLP czynią moje lekcje języka angielskiego wyjątkowymi. Kładę nacisk na wspieranie dzieci w komunikowaniu się i nauce za pomocą metod ruchowych, słuchowych i werbalnych; nauka poprzez zabawę i twórcze działanie. Do każdego ucznia podchodzę indywidualnie, dopasowując się do jego stylu uczenia się. Dzieci mają instynktowną zdolność uczenia się języka, a ponieważ jestem native speakerem, mam tę zaletę, że mogę oferować im sytuacje, w których są w 100% zanurzone w języku angielskim.

Emilia Borowy
Cześć, nazywam się Emilia. Trzy lata temu założyłam nie-przedszkole leśne. Zanim to się stało próbowałam swoich sił w wielu dziedzinach. Studiowałam Architekturę Wnętrz ale to macierzyństwo poprowadziło mnie na ścieżkę, która jest moim spełnieniem zawodowym. Jestem certyfikowaną trenerką Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) i odbyłam liczne szkolenia z edukacji outdoorowej. Powołałam do życia fundację Serce Natury, w której pełnię rolę prezesa. Do niedawna prowadziłam również zajęcia dla dzieci do lat 3 inspirowane pedagogiką Jana Amosa Komeńskiego.
W szkole zarządzam wszystkimi procesami wewnętrznymi i zewnętrznymi. W roli edukatora sprawdzam się prowadząc zajęcia z przyrody.
W pracy z dziećmi cenię sobie traktowanie ich jako pełnowartościowych ludzi oraz pokazuję, że ograniczenia istnieją tylko w ich głowach. Na moich zajęciach kładę duży nacisk na rozwijanie umiejętności społecznych, edukację emocjonalną i wykorzystywanie zdobytej wiedzy w praktyce. Inspiruję się metodami Marii Montessori i Reggio Emilia.Obecnie jestem częścią zespołu Przytulaska, gdzie łączę zamiłowanie do natury z podejściem opartym na relacjach, bliskości i zrozumieniu potrzeb oraz emocji dzieci.

Jednym z kluczowych elementów, które odróżniają naszą szkołę, są zaangażowani edukatorzy. Każdego dnia przygotowują różnorodne zajęcia, co sprawia, że program dostosowuje się do potrzeb dzieci oraz oczekiwań rodziców. Dzięki temu, nasze zajęcia są nie tylko ciekawe, ale także wartościowe i skuteczne. Nasi prowadzący podążają za potrzebami dzieci, co tworzy atmosferę pełną wsparcia i zrozumienia.
Czesne i godziny otwarcia
Cena za miesiąc w szkole wynosi 1200 zł.
Zajęcia odbywają się codziennie od poniedziałku do czwartku od godziny 9.30 – 15.30
Działamy przez cały rok (z wyjątkiem lipca i sierpnia).

Tak spędzamy czas!
Najczęściej zadawane pytania
Jak duża jest grupa? Ile opiekunek?
W szkole jest miejsce dla 15 uczniów, którzy na stałe mają zajęcia z dwoma edukatorkami.
Co z kleszczami?
Mitem jest to, że kleszcze żyją tylko w lesie, jednak wiadomo, że idąc na wyprawę dzieci są bardziej narażone na taki kontakt. Dużą rolę odgrywa ubiór dziecka – najlepiej kiedy są szczelnie ubrane. Kluczowe jest codzienne sprawdzanie dziecka przez rodziców oraz świadomość ewentualnego ugryzienia.
Ile wynosi miesięczny pobyt dziecka?
Opłata za szkołę to 1200 zł / miesiąc. Dodatkowym kosztem jest ubezpieczenie dziecka.